Jak odzyskać pieniądze z systemu viaTOLL? Termin składania wniosku mija 30 września 2022 r.
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypomina o zbliżającym się terminie składania wniosków o zwrot środków z wygaszonego już systemu viaTOLL, a także kaucji za urządzenie viaBOX (OBU). Według art. 12 ustawy z 6 maja 2020 roku o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1087 ze zm.) użytkownicy systemu viaTOLL na dopełnienie formalności mają 12 miesięcy od 30 września 2021 roku. W przypadku braku wniosku o zwrot kaucji lub przeksięgowanie sald, wszystkie środki pozostałe na koncie użytkownika zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.
Jak odzyskać pieniądze i wypełnić formularz zwrotu?
W przypadku zwrotu kaucji za urządzenie lub środków z salda na konto bankowe:
- Podpisany formularz reklamacyjny wraz ze zdjęciem urządzenia viaBOX (OBU) z widocznym kodem kreskowym, należy przesłać na adres kontakt@etoll.gov.pl. Co ważne, w formularzu można wymienić więcej niż jedno urządzenie.
- Podpisany formularz reklamacyjny, z dyspozycją zwrotu środków wynikających z umowy z viaTOLL na podany numer konta bankowego, należy wysłać na adres kontakt@etoll.gov.pl.
- Złożyć dyspozycję zwrotu salda lub kaucji za pomocą Internetowego Konta Klienta (zakładka „Komunikaty”) wraz z załącznikiem (zdjęcie urządzeń pokładowych).
W przypadku przeksięgowania środków z konta ciaTOLL na konto rozliczeniowe w e-TOOL:
- Podpisany formularz przeksięgowania środków z viaTOLL do systemu e-TOLL, wraz ze zdjęciem urządzenia viaBOX (OBU) z widocznym kodem kreskowym, należy przesłać na adres kontakt@etoll.gov.pl lub złożyć dyspozycję zwrotu środków w Miejscu Obsługi Klienta (MOK) e-TOLL (jednak w tym przypadku nie można uzyskać kaucji za zwrot urządzenia OBU).
Do kiedy zwrócić viaBOX?
Do 30 września 2022 roku można składać wniosek o zwrot kaucji za urządzenie i środków z systemu viaTOLL. Ten sam termin obowiązuje w przypadku zwrotu urządzeń pokładowych.
Pytania w sprawie zwrotu viaTOLL – kontakt
Więcej informacji na temat tego, jak wyrejestrować się z viaTOLL znajduje się na stronie rządowej gov.pl: https://etoll.gov.pl/ciezarowe/rejestracja-w-e-toll/jak-wyrejestrowac-sie-z-viatoll/.
Wszelkie pytania można składać za pomocą elektronicznego formularza: https://etoll.gov.pl/lekkie/kontakt/formularz-kontaktowy/ lub dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta e-TOLL, które dostępne jest całą dobę:
800 101 101 – bezpłatny numer dla połączeń stacjonarnych w Polsce,
+48 22 521 10 10 – płatny numer dla połączeń komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy.
Źródło: gov.pl