Close
Skip to content


Radosław Groński

5 komentarzy

  1. Andrzej Sikorski
    17 lipca, 2020 @ 7:05 am

    1. Czy można się umówić, że wykonam kabotaż (zlecającym jest Firma niemiecka ale polski przewoźnik) ale prawem właściwym dla danej umowy jest Konwencja CMR a sądem właściwym dla rozpatrywania sporu jest sąd w Polsce?

    2. Firma niemiecka zleca polskiemu przewoźnikowi przewóz w Polsce (przewóz krajowy) – czy można umówić się, że zamiast Prawa przewozowego będziemy stosowali Konwencję CMR?

    Reply

  2. Kaleta
    25 lipca, 2020 @ 7:14 am

    prosze odp mam zaladunek w polsce poniedzialek wtorek rano rozł,potem 3x zał i rozł w niemczech i i 5x zał tez w niemczech do polski czy to jest legalne czy nie mam watpliwosci by nie zostac ukaranym wysoka grzywna ,czekam na odp moj tel 794 780 747 ponizej e,mail

    Reply

    • trans
      25 lipca, 2020 @ 7:18 am

      odp jak wyzej

      Reply

  3. Bartosz
    22 września, 2020 @ 5:31 pm

    Drodzy Państwo,
    Dostałem dziś mandat w wysokości 1300 euro, za wykonanie jednego kabotażu w DE. Miałem w ręku tylko międzynarodówkę z Belgii do Francji, z rozładunkiem 16 września. Kabotaż w FR z rozładunkiem wczoraj rano i dzisiejszy list przewozowy, kabotażowy w DE. Dodam również, że kierowca wjechał do Niemiec dziś w nocy, załadował się dziś koło 12:00 w południe, rozładować miał się również dziś koło 15:00 , a o 13:00 miałem kontrolę. Kontroler BAG powołał się na niemieckie prawo kabotażowe,.w którym rzekomo jest zapis o tym, że nie wolno wykonać kabotażu w DE jeśli wykonało się już chociaż jeden kabotaz w innym kraju. Czy ktoś z Państwa spotkał się z taka interpretacja przepisów?

    Z.gory dziękuję za odpowiedzi

    Reply

    • Larol
      13 czerwca, 2021 @ 6:46 pm

      Tak, jeśli zrobiles kabotaż np we Francji lub belgii i potem wjechałeś na pusto do Niemiec i robisz kabotaż to jest on nielegalny.

      Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *