Skip to content


Avatar photo

Patrycja Blezień

15 komentarzy

  1. pozdrawiam
    10 maja, 2017 @ 8:40 pm

    Brawo. Oto państwo policyjne pis-u. Zniszczyć początkującą firmę mandatem 15 tys. zł. Tak to powinno pokryć dziurę budżetową spowodowaną programem 500 +

    Reply

  2. Letko
    3 października, 2018 @ 7:56 am

    A jak im płacimy podatki dochodowe za jazdę przeladowanymi samochodami to nikt wtedy nie zapyta czy jechałeś legalnie czy przeładowany…. W głowach i tyłkach im do góry się przewraca byle tylko dobić wszystkich a oni milionami se będą premie dawali a zwykły szaraczek musi zapierniczac po 24 godzin aż padnie na twarz….

    Reply

  3. Jantur
    25 listopada, 2020 @ 8:55 am

    Widzę pierwszy komentarz bardzo trafny, minęły 3 lata i jest jeszcze gorzej…. Co do artykułu o busach to super, może warto byłoby trochę nowych treści dodać :)! Mój bus jeździ cały czas, i oby jeździł jak najdłużej 😀

    Reply

    • Piotr
      19 września, 2022 @ 8:16 pm

      Zarabiam na busie 150pln dniówki. Teraz boję się dotrwać do końca tygodnia żeby nie stracić prawka. Mam 6pkt na koncie wiec jak mnie chapnom to mi 15 dowalom i po prawku.
      Oczywiście porzucam tą pracę ale do końca tygodnia muszę dojeździć żeby dać żonie pieniądze na chleb a spedytorzy i pracodawca maja gdzieś to że ryzykuję.
      Dlaczego kara się tak surowo kierowcę. Przecież ja jestem zmuszany do zabierania ładunków o wadze około 2 ton notorycznie a kasę zbija szef. To jemu dowalić i jemu te punkty to nikt przeładowany nie będzie jeździł

      Reply

  4. Marek SIATKA.
    1 grudnia, 2020 @ 5:25 pm

    No brawo brawo Inspektorki się cieszą bo większe pole do popisu, a że się zgnoi drobnego przedsiębiorcę czy rolnika to bez znaczenia. Jeśli chcą bezpieczeństwa to czemu tak jak w Niemczech nie można dopiąć przyczepy o max. Masie calk. 5.5 tony. Bez tachografu i innych dodatkowych zezwoleń,, było by bezpiecznie. Każdy bus dopiol by przyczepę ciężar by się rozłożył i było by ok. Ale nie trzeba utrudnić i najlepiej karać. Pozdrawiam wszystkich busiarzy.

    Reply

  5. Mleko
    8 grudnia, 2020 @ 5:03 pm

    To może od 50zl do 1500zl, bo 15 000zl to chyba coś przesądzone.

    Reply

  6. Piotr
    18 stycznia, 2021 @ 12:47 pm

    Kupili do 3.5t wiedzą ze będą ładować po 5t i placzą że mandat dostaną od ci cwaniaki wiadomo ze będą jakoś regulować w przyszłości

    Reply

    • SPOMASZ
      17 sierpnia, 2021 @ 12:42 pm

      Taka ustawa uderzy głównie w rolników i prywatne osoby bo to oni poniosą większe koszty.
      Firmy busiarskie fakt najmą kierowców z C do pracy itd. ale pewnie im się to opłaci. A ja chcąc pojechać sobie na szybko po bloczki na budowe, drewno na opał, sprzęt polowy będę musiał się PROSIĆ, aby jaśniepan z firmy transportowej przyjechał po tak małe zlecenie i mi pomógł. Po drugie pakuje na swojego busa kiedy chcę i po temacie bez telefonów umawiania się i cen z kosmosu itd. Mam czas to działam. Wystarczy DMC na B zwiększyć do 5-6 ton tak, aby większe busy mogły to obsłużyć i tyle. Przynajmniej nie będzie się z nich robiło kryminalistów a te samochody są konstrukcyjnie do tego przygotowane.
      Rynek usług w tym kraju to nadal dno dlatego też ludzie kombinują.

      Reply

  7. Mas
    6 stycznia, 2022 @ 9:48 am

    Kupijac auto do 3.5 jest świadomy tego że dota i nie dalej są ludzie którzy mają ciazarowki na własny użytek i płacą drogowe itp ale po co lepiej kupić busa po co przepłacać i płacić państwo lepiej zapłacić mały mandat i będzie ok

    Reply

  8. Dziadzia13
    10 kwietnia, 2022 @ 7:17 am

    Autami do 8 ton powinno się jeździć na kat B, po np 3 latach od zdania prawa jazdy, przecież te auta co teraz są to się nimi jeździ lepiej jak golfem

    Reply

  9. Antoni
    20 kwietnia, 2022 @ 2:52 pm

    Prawie w każdej dziedzinie życia haniebny zamordyzm, z licytacją kto wiecej komu do……li. Przecież aktualna wysokość mandatów to czysty bandytyzm. Zwłaszcza dodawanie i kumulowanie kar za poszczególne wykroczenia w tym samym momencie np. tym samym pojazdem. Powinna istnieć tak jak w prawie karnym kara łączna.Przykładowo sprawca dokonał kilku włamań i za kazde dostał po 2 lata odsiadki to nie znaczy , że pójdzie do paki na 14 lat, bo kara łączna wyniesie np. 3 lata . Tutaj w drogówce nie – można wiec dodawać mandaty za wykroczenia i uwalić kogoś grzywną np 10, czy `15 tys. zł. Misiaki i krokodyle drogowe w ekstazie, a taki np emeryt który się chwilowo zgamoniował już sie nie podniesie. Wiadomo, że nie dotyczy to wszelkiej palanterii przy władzy. Oni po prostu nie płacą takich mandatów bo ich , a jakże to nie dotyczy.

    Reply

  10. Roman
    14 września, 2022 @ 2:14 pm

    Podajcie konkretny przepis wykonawcz

    Reply

  11. busiarz
    1 grudnia, 2022 @ 1:57 am

    Pytanie czy w końcu ktoś zajmie się przewozem osób do niemiec. Busy 9 osobowe jeżdżą cały czas bez tachografów. Jeden kierowca na całą trasę. Według mnie to większe zagrożenie niż przeładowany dostawczak o kilkaset kilogramów…

    Reply

  12. Koli
    29 maja, 2024 @ 11:24 pm

    W chwili obecnej Kat. B 3,5 tony powinna być zwiększona do conajmniej 5 ton. Busy są przystosowane do takiego obciążenia a systemy wspomagające pracę kierowcy ułatwiają prowadzenie pojazdu. Jedynie można dać ograniczenie o np. 3 lub 5 lat praktyki na b 3,5 t. celem poznania jak zachowuje się pojazd w czasie jazdy a po tym okresie zwiększenie kat. b uprawnia do prowadzenia pojazdów 5 lub 7 ton w zależności od konstrukcji pojazdu.

    Reply

  13. KILO
    29 maja, 2024 @ 11:33 pm

    ITD i Straż Miejska/Wiejska – Kontrolę powinny przeprowadzać POLICJA tzw. DROGOWA i to skupione w ramach jednej organizacji.
    ITD włączyć do policji stworzyć jedną strukturę z jednymi uprawnieniami uporządkować ten cały bałagan. ITD kontroluje a do niektórych wykroczeń nie ma uprawnień i wzywa POLICJĘ, i tak dwie służby zaangażowane do jednego zdarzenia.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *