Sprzedaż ciągników siodłowych w 2012r.- raport.
Statystyki odnoszące się do zeszłego roku wskazują, iż na polskim rynku sprzedano 14 000 pojazdów powyżej 16t DMC. To bardzo dobry wynik, zważywszy na wszystkie informacje dotyczące kryzysu, które pojawiają się w prasie od ponad 5 lat. Coraz więcej przewoźników decyduje się na zakup nowej floty wraz z pełnym kontraktem serwisowym. Jednak dużym uznaniem cieszyła się także sprzedaż samochodów używanych.
Kto sprzedał najwięcej?
Najlepsze rezultaty sprzedażowe uzyskała w zeszłym roku firma MAN Truck&Bus, która sprzedała łącznie 2616 pojazdy ciężarowe oraz 72 autobusy. Ogólny udział sprzedaży spółki w rynku wyniósł 17,4% dla ciężarówek oraz 8,3% autobusów. Firma MAN już od siedmiu lat znajduje swoje miejsce w czołówce produkcji i sprzedaży pojazdów ciężarowych i autobusów na polskim rynku.
DAF uzyskał 16% sprzedaży w rynku ciężkich pojazdów powyżej 16t oraz 19,1% sprzedaży ciężkich ciągników siodłowych. To drugie miejsce w Unii Europejskiej. W Polsce również zajął silne, drugie miejsce z 24,5% udziałem sprzedaży samochodów powyżej 16t oraz 22% udziałem sprzedaży pojazdów powyżej 6t.
Volvo uplasowało się na trzecim miejscu zestawienia z wynikiem 15,6% sprzedaży w rynku.
0 18% wzrosła także sprzedaż kontraktów serwisowych.
Zaraz poza podium znalazła się firma Renault Trucks. Sprzedała w zeszłym roku 1302 pojazdy: 1046 ciągników siodłowych, 16 wywrotek, 10 cystern, 37 furgonów, 106 skrzyniowych i 87 innych pojazdów.
Piąte miejsce dla Iveco. Głównie z powodu 6,7% spadku sprzedaży na całym rynku zachodnioeuropejskim.
Kolejne miejsca zajęły firmy: Mercedes-Benz, Scania oraz Solaris.
Podsumowanie:
Pomimo wszechobecnego kryzysu rynek ciągników samochodowych ma się dobrze. Co prawda część przedsiębiorstw upadła bądź przez jakiś czas powstrzymywała się od zakupów. Jednak okres mniejszego zainteresowania kupnem nowego taboru zmobilizował koncerny motoryzacyjne do tworzenia usług lepiej dopasowanych do potrzeb klientów. Dzisiaj szacuje się, że wzrost sprzedaży będzie postępował.